Foto: VTM

Volgens een onderzoek van de Vlaamse Regulator voor de Media staat Karen Damen met haar 562.000 volgers in de influencer-top vijf.

Zij voelt zich echter gene influencer, zo zegt ze zelf. “Voor mij is dat iemand die geld verdient door reclame te maken op Instagram. Ik ben nog maar één echte samenwerking aangegaan, met HelloFresh”, aldus Karen aan Dag Allemaal.

“Ik vind dat supermoeilijk: alles filmen, de juiste hashtags gebruiken, op een exact tijdstip posten, alles laten keuren door HelloFresh… Dat neemt veel tijd in beslag”, vertelt de ex-K3.

Ze kreeg ook heel wat commentaar van haar volgers op die deal. ‘Spijtig dat je reclame maakt’, ‘Jij was de laatste ‘echte’ en nu doe je dat ook’… Dus ze heeft besloten dat ze zoiets niet vaak gaat doen.

“Ik denk juist dat ik veel volgers heb omdat ik authentiek ben. Ik denk niet na over wat ik post, ik deel wat ik leuk vind: een grappig tekstje, een foto van mijn vakantie… Mocht ik mijn gezicht ooit nog eens aan een merk linken, dan zou ik kiezen voor een langdurige samenwerking, zoals George Clooney met Nespresso”, verklapt Karen Damen aan Dag Allemaal.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van vandaag247.be

* indicates required

ByNicky Jacobs

Nicky Jacobs zoekt elke dag naar interessant nieuws voor onze website zonder per se de berichten te brengen die alle anderen brengen. Nicky werkt sinds de zomer van 2023 voor deze website.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *