De afgelopen maanden is Telenet meermaals op een negatieve manier in het nieuws geweest en dat zal in de toekomst mogelijk nog wel eens gebeuren. Het bedrijf is afhankelijk van het functioneren van een heel netwerk en dat heb je soms niet in de hand. Wat je wél in de hand hebt, is het testen van nieuwe software.
Onlangs liep het grondig fout het in gebruik nemen van nieuwe software. In een paginagrote advertentie laat Telenet weten dat een deel van de particuliere klanten momenteel problemen ervaart. Het bedrijf excuseert zich daarvoor.
De vele klanten die problemen ervaren zorgen al weken voor een overbelasting van de klantendienst. “Die is dus moeilijk te bereiken, wat voor een pak frustraties zorgt”, geeft Telenet toe.
Na vele weken heeft Telenet dan toch een crisisteam opgericht en dat moet ervoor zorgen dat de softwareproblemen zo snel mogelijk aangepakt worden. Eén probleem: ze hebben de oorzaak van het probleem nog niet gevonden.
Om de stormvloed aan telefoontjes te beantwoorden, is de klantendienst alvast met bijna 200 mensen uitgebreid en Telenet zoekt nog extra mensen.
Mensen die problemen ervaren kunnen terecht op telenet.be/waarkanikterecht. Daar kan je ook lezen hoe je bepaalde problemen zelf kan oplossen.